Ullgriser i Barnehagen

Da har vi endelig fått nye griser i barnehagen, og denne gangen har vi kjøpt oss to ullgriser.

Heldiggrisen Babe og Svartepetter ble navnene på grisene og det ser allerede ut som om de trives godt i grisebingen vår. Ullgris er en rase vi ikke har hatt før og disse vokser mye senere enn de grisene vi har hatt tidligere. De er klar for slakting etter ca 18 måneder, og det betyr at vi har god tid til å bli kjent med grisene. De har også et godt lynne som betyr barna kan være med inn til de under stell og mating, og de kan mates fra hånden og klappes mens de spiser. Griser spiser nesten det samme som oss mennesker og for tiden får de mye brød og epler. Grisene er renslige og holder det rent inne i huset sitt og går på do ute. Vi gleder oss til å bli godt kjent med Heldiggrisen Babe og Svartepetter :-)