Vi lager revefelle

I løpet av våren og sommeren har det vært utført mange revestreker i og rundt barnehagen, og dette har gått ut over både hønsene og kaninene våre. En rev har hatt hi nede i skogen vår og det har etterhvert blitt litt for mange rever i skogen. Da bestemte vi oss like godt for å lage en revefelle.

Vi fant oppskrift på internett og så var det bare å kjøpe inn material og starte byggingen.

Det viste seg fort at revefeller overaskende store tatt størrelsen på reven i betrakning, men vi har fulgt tegningene og nå er endelig revefella ferdig. Barna har selvfølgelig vært med på byggingen og har både sagd og skrudd fast plankene. Til slutt har vi testet ut fellen og den fungerer iverfall på små jenter og gutter.

For å sjekke at det virkelig er rev i skogen har vi satt opp et viltkamera som tar bilder når dyr går forbi og reven har ofte blitt fotografert. Kameraet står nede ved den røde hytten som vi kan se fra barnehagen.

Det har også vært andre dyr forbi kameraet og forrige uke gikk det to hjorter forbi tidlig en morgen.